.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راز شادی: با پدرتان صحبت کنید

دانشمندان با انجام این تحقیقات متوجه شدند افراد جوانی که در اکثر روزها به طور جدی با پدر خود صحبت می‌کنند در مقیاس شادی دارای امتیاز 87 درصدی بودند. این در حالی است که افرادی که به ندرت با پدر خود به این شکل صحبت می‌کنند امتیاز 79 درصدی را به خود اختصاص دادند.
این یافته‌ها با بازبینی چند تحقیقی که توسط British Household Panel انجام شده به دست آمده است. در این مطالعات نزدیک به 1200 فرد جوان با میانگین سنی بین 11 تا 15 سال شرکت داشتند و قرار است نتایج آن توسط جامعه کودکان و مصادف با روز پدر منتشر شود.
نزدیک به نیمی از افراد شرکت کننده در این مطالعه یعنی در حدود 46 درصد اعلام کردند که آن‌ها به ندرت با پدر خود در مورد موضوعات مهم صحبت می‌کنند. این در حالی است که در مورد مادران وضعیت بدتر است و فقط 28 درصد از افراد مورد تحقیق اعلام کردند که در مورد مسائلی که برای آن‌ها اهمیت دارد با مادر خود صحبت می‌کنند.
متاسفانه این تحقیقات نشان می‌دهد رابطه بین فرزندان و پدر و مادرها حداقل در مورد صحبت کردن درباره موضوعات مهم زندگی چندان نزدیک نیست به طوری که بر طبق این تحلیل‌ها فقط 13 درصد چند روز در هفته را به صحبت کردن با پدر خود اختصاص می‌دهند و به صحبت‌های او اعتماد دارند.
در این تحقیقات جامعه کودکان و دانشگاه یورک شرکت داشتند. محققان معتقدند این مطالعات نشان می‌دهد بچه‌ها هر چه قدر که بزرگ‌تر می‌شوند کم‌تر با پدر خود در مورد موضوعات مهم صحبت می‌کنند.
اطلاعات نشان می‌دهد 42 درصد از کودکان 11 ساله این کار را بیش‌تر از یک بار در هفته انجام می‌دهند که در مقایسه با کودکان 15 ساله این رقم به کم‌تر از 16 درصد کاهش پیدا می‌کند. این نشان می‌دهد که هرچه سن بچه‌ها افزایش پیدا می‌کند، آن‌ها کم‌تر مسائل مهم را با والدین خود درمیان می‌گذارند.
دانشمندان متوجه شدند با گذشت چند سال از این تحقیقات این نسبت‌ها تغییر زیادی نمی‌کنند. برای مثال در سال‌های 2007 و 2008 نزدیک به 30 درصد از بچه‌ها بیش‌تر از یک بار در هفته در مورد چیزی که برایشان اهمیت داشته است با پدر خود صحبت کرده‌اند که این رقم در سال‌های 2002 و 2003 هم تقریبا به همین اندازه بود.
سازمان خیریه‌ای که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: این یافته‌ها به عنوان بخشی از تحقیقات علمی و دانشگاهی اهمیت زیادی برای ما دارد. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد سلامت روحی و ذهنی کودکان در زندگی آینده بستگی به رابطه آن‌ها در سنین نوجوانی با پدر و مادرشان دارد.
در این تحقیقات تلاش شده است تا موانع ارتباط پدران با فرزندانشان بررسی شود.
باب ریتمیر مدیر اجرایی جامعه کودکان در این باره گفت: این یافته‌ها نشان می‌دهد شادی کودکان، نوجوانان و جوانان به طور قابل توجهی به میزان صحبت کردن آن‌ها با پدرشان در مورد موضوعات مهم مرتبط است. این در حالی است که امروزه بچه‌ها چندان با پدر خود صحبت نمی‌کنند یا او را در بحث‌ها و مشکلات خود وارد نمی‌کنند.
دقیقا به همین دلیل است که جامعه کودکان تحقیقاتی را با کمک کودکان، کارشناسان و عموم جامعه انجام داده است تا این مشکل را به طور دقیق بررسی کند.
در این بین ما به دنبال آن هستیم که متوجه شویم چه پدرانی بیش‌تر درگیر مسائل روزانه فرزندانشان می‌شوند و هم‌چنین قرار است به زودی روش‌هایی را برای بهتر کردن رابطه بین پدران و فرزندان و از بین بردن موانع وجود در این نوع ارتباطات منتشر کنیم.
والدین چه‌قدر با فرزندانشان حرف می‌زنند
این در حالی است که تحقیات نشان می‌دهد امروزه والدین آن‌قدر سرگرم کار کردن، انجام کارهای خانه و تماشای تلوزیون هستند که زمان کافی برای صبحت کردن با فرزندانشان را ندارند.
نظرسنجی از بیش از هزار پدر و مادر نشان می‌دهد که نزدیک به 50 درصد از آن‌ها بیش از دو ساعت در روز را صرف تماشای تلویزیون می‌کنند و 36 درصد نیز بیش از 2 ساعت را به انجام کارهای خانه اختصاص می‌دهند.
اما متاسفانه فقط 32 درصد از این افراد همین زمان را صرف صبحت کردن با فرزندانشان در خانه می‌کنند.
در شهرهای بزرگ وضعیت از این هم بدتر است. برای مثال در شهر لندن فقط 24 درصد از والدین بیش از دو ساعت در روز با فرزندان خود صحبت می‌کنند.
این تحقیقات بسیار نگران کننده است. قبلا تصور می‌شد با پیشرفت تکنولوژی و انجام شدن بسیاری از کارهای خانه توسط ماشین‌ها والدین زمان بیش‌تری را برای گذراندن با فرزندان خود در اختیار خواهند داشت.
دکتر تانیا بایرون در این باره گفت: ارتباطات کلامی اهمیت بسیار زیادی برای سلامت مغزی و رفتار کودکان دارد. صحبت کردن با کودکان باعث می‌شود آن‌ها بسیاری از مهارت‌های اجتماعی را فراگرفته و پتانسیل‌های یادگیری‌ خود را به بالاترین سطح ممکن برسانند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.3 seconds.